Centar informacijske sigurnosti (CIS) Fakulteta elektrotehnike i računarstva (FER) poziva vas na webinar:

„Sigurniji internet za djecu – zašto i kako“

kojeg će Lidija Kralj, glavna urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr udruge "Suradnici u učenju" te voditeljica nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade", održati u utorak 7. svibnja 2013.g. u 17h.

Pozivamo Vas da se za sudjelovanje u webinaru prijavite putem forme.

Socijalna mreža Facebook morat će izbrisati sve podatke vezane za prepoznavanje lica korisnika koji se nalaze u Europi. Agencija Irish Data Protection Commissioner u svom izvješću navela je kako je ova socijalna mreža ispunila većinu, ali ne i sve zahtjeve koje je trebala. Obzirom na značajku koja koristi prepoznavanje lica kako bi predložila označavanje korisnika u fotografijama, socijalna mreža Facebook izašla je izvan početnih preporuka da prihvati stavove i drugih agencija za zaštitu podataka u Europi. Ova značajka već je isključena za nove korisnike u Europskoj uniji, a predlošci za postojeće korisnike bit će izbrisani do 15. listopada, rekla je agencija Data Protection Commissioner. Nova revizija pokazala je kako je većina preporuka u potpunosti provedena. Poboljšana je transparentnost za korisnike, bolja je kontrola korisničkih postavki i unaprijeđena je mogućnost za brisanje podataka te je jasno vrijeme zadržavanja izbrisanih podataka. Ukoliko socijalna mreža Facebook ne ispuni zahtjeva unutar četiri tjedna snosit će novčane posljedice. Detaljnije informacije moguće je pronaći na web stranicama portala CSOONLINE.

Mnogi korisnici društvenih mreža mete su neželjenih napada putem različitih usluga koje pružaju društvene mreže. Tako primjerice na društvenoj mreži Facebook, korisnici postaju žrtve, sada već dugotrajne, neželjene kampanje označavanja slika s cipelama. Naime, korisnici dobivaju obavijesti kako su njihovi prijatelji označili neku sliku na kojoj se oni nalaze, a u stvari se na slici nalaze cipele. Razlog ovakvog pogrešnog i neželjenog označavanja slika je taj da je prijateljev račun provaljen te ga sad netko koristi u neželjene svrhe. Malo je nejasno zašto se na slikama nalaze baš cipele jer većina korisnika ne nasjeda na takvu vrstu marketinga. No s obzirom da ova vrsta napada zahvaća velik broj korisnika, uvijek postoji određeni broj koji će nasjesti na provokacije. Ovakvi napadi vrlo često dovode do krađe brojeva kreditnih kartica prilikom lažne kupnje cipela, pri čemu račun ne treba nužno biti provaljen. Ponekad je dovoljno da korisnici društvenih mreža dozvole neprovjerenim i štetnim aplikacijama pristup pisanju i slanju poruka putem njihovog računa. Više informacija moguće je potražiti na stranicama portala InformationWeek.

Član gradskog vijeća grada Edinburgh, prijavio je krađu službenog prijenosnog računala. Najveći problem nije sam nestanak prijenosnog računala, već činjenica da računalo nije bilo šifrirano. To znači da je kradljivac mogao bez problema pristupiti informacijama koje se nalaze na računalu. Informacije koje se nalaze na računalu bile su vezane uz desetke slučajeva vezanih uz posvajanje te zabilješke vezane uz recenzije roditelja koji su posvojili djecu. Policija navodi kako je vrlo vjerojatno ukradeno računalo već pripremljeno za preprodaju, odnosno da su sve informacije na računalu trajno izbrisane. Budući da postoji mogućnost kako je kradljivac ipak zadržao informacije, glasnogovornik gradskog vijeća navodi kako rade sve u njihovoj moći kako bi pronašli nestalo računalo i zaštitili identitete osoba te se unaprijed ispričavaju za neugodnosti. Ovo nije prvi ovakav slučaj nestanka nezaštićenog prijenosnog računala. U lipnju je član gradskog vijeća grada Glasgowa izgubio svoje prijenosno računalo s informacijama vezanih uz 38 000 poslovnih ljudi, klijenata i građana. Možda će ovaj slučaj potaknuti organizacije na razmišljanje o sigurnosti njihovih prijenosnih računala. Izvorna vijest je objavljena na stranicama portala TechWorld.

Svakodnevnim povećanjem korištenja društvenih mreža te brojnim zahtjevima društvenih mreža za potvrđivanje identiteta i autentičnosti korisnika, postavlja se pitanje gdje se nalazi granica između sigurnosti korisnika i njihove privatnosti. Primjerice, društvena mreža Facebook ponekad traži od svojih korisnika da upišu broj mobilnog telefona kako bi kvalitetnije zaštitili svoj račun. Mnogi ljudi ne vide razlog davanja broja mobilnog telefona u svrhu zaštite računa već smatraju kako odavanjem svog broja postaju mete za različite marketinške propagande te različita telefonska anketiranja. Razlog traženja broja mobilnog uređaja od strana društvenih mreža je taj što oni žele spriječiti stvaranje lažnih računa. Naime, mnogi korisnici za svoje slike profila koriste slike poznatih osoba ili likova iz crtića ili imaju malen broj prijatelja te na taj način stvaraju privid lažnog računa. Kako bi kvalitetno odvojili lažne od ovakvih pravih računa, društvene mreže traže od svojih korisnika sve više privatnih informacija koje ujedno čine korisnike sumnjičavima zbog odavanja privatnih informacija, ali i sigurnijim zbog kvalitetnijeg potvrđivanja autentičnosti vlastitih računa. Više podataka moguće je pronaći na stranicama portala ZDnet.

Idi na vrh